Έρευνα

City-HUB

City-HUB


Φορέας χρηματοδότησης: Ευρωπαϊκή Επιτροπή – 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο
Διάρκεια: 30 μήνες (1/9/2012-28/2/2015)
Προϋπολογισμός: 1.324.114 €
Ιστοσελίδα: http://www.cityhub-project.eu

Collaborative European Research Project (RTD), CERTH/HIT, 2012-2015

Το Ευρωπαϊκό έργο City-HUB που εστιάζει στον αστικό σχεδιασμό ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου 2012, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα υπό τη σκέπη του 7ου Προγράμματος-Πλαισίου. Tο City-HUB, συγκεντρώνοντας κορυφαίους επιστήμονες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, από φορείς και επιχειρήσεις, τοπικές και περιφερειακές αρχές και οργανισμούς που σχετίζονται με τους τελικούς χρήστες, στοχεύει στο να συμβάλει στο σχεδιασμό και τη λειτουργία ολοκληρωμένων, έξυπνων, “καθαρών” και ασφαλών συστημάτων συνδυασμένων αστικών μεταφορών. Παράλληλα, το έργο πρόκειται να διερευνήσει τον τρόπο σχεδιασμού αυτών των κόμβων, ώστε να διασφαλίζεται η κινητικότητα και η εξυπηρέτηση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (π.χ. ηλικιωμένοι,παιδιά, ΑΜΕΑ), ώστε να μπορούν να επωφελούνται επαρκώς από τις λειτουργίες των αστικών μεταφορικών κόμβων.

Το έργο στοχεύει μέσα από τις δράσεις του:

  1. να δοκιμάσει και επικυρώσει το μοντέλο που θα αναπτυχθεί στα πλαίσια του έργου City-HUB και τις διαχειριστικές προσεγγίσεις  για την αναβάθμιση των συνδυασμένων μεταφορών και την παρακολούθηση των αντίστοιχων λειτουργιών σε Ευρωπαϊκές χώρες,
  2. να δημιουργήσει αποτελεσματικούς κόμβους αστικών μεταφορών, μειώνοντας το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα, μεγιστοποιώντας την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της κινητικότητας, προωθώντας την επικοινωνία μέσω των εικονικών αναπαραστάσεων ταξιδιού, μειώνοντας τα ατυχήματα και προωθώντας μια καλύτερη ποιότητα ζωής,
  3. να προωθήσει την ευρεία εφαρμογή  ολοκληρωμένων πολιτικών κινητικότητας για όλους, παρέχοντας περισσότερες δυνατότητες στους πολίτες να μεταβούν σε εργασιακούς χώρους, νοσοκομεία και ιατρούς, εκπαιδευτικά ιδρύματα,  χώρους άθλησης, αγορά και χώρους αναψυχής,
  4. να προωθήσει την ευρεία αποδοχή του σχεδιασμού αστικών συγκοινωνιών που λαμβάνει υπόψη κοινωνικά, περιβαλλοντικά και μεταφορικά κριτήρια υπό το πρίσμα της οικονομικής διαχείρισης και της αποδοτικότητας, και
  5. να συμβάλει πλήρως στην ανάπτυξη των προτύπων συνδυασμένων μεταφορών με ελάχιστες απαιτήσεις, κατάλληλη διαχείριση ποιότητας, παραδειγματισμό από σημεία αναφοράς και υψηλό επίπεδο δημοσίων υπηρεσιών στην Ευρώπη.